Dit is de multi-page printable view van deze sectie. Click hier om te printen.

Terug naar normale view van deze pagina.

Beheer

Informatie over het beheer van documenten in een Sharepoint site

    Iedere Sharepoint site heeft 2 “groepen”: eigenaar (owners) en leden (members).
    Eigenaren kunnen leden toevoegen en verwijderen of een lid eigenaar maken.

    Alleen lees-rechten

    Eigenaren kunnen de rechten van mappen aanpassen, zodat de inhoud van een map alleen te bewerken is door eigenaren.

    • Voeg een map toe (in de balk -> Nieuw -> Map)
    • Geef de map een naam.
    • Klik rechtermuisknop op de map, en klik op Toegang beheren

    • Onderaan staan de rechten voor leden/members.
    • Klik op het pennetje en kies dan voor Kan weergeven

    1. Wijzig van Kan bewerken naar Kan weergeven
    2. Optie 2 ‘Directe toegang’ NIET GEBRUIKEN om de volgende redenen:
    • Toegang tot een individuele map is moeilijk terug te vinden.
    • Als iemand als lid verwijderd wordt van de Sharepoint site, dan heeft degene nog steeds toegang tot die map
    • Het overzicht waar wie rechten heeft, is er dan niet meer.

    Gebruikers toevoegen en verwijderen

    Gebruikers toevoegen

    Gebruikers toevoegen kan met de volgende stappen:

    • Rechtsboven in is de optie Lid of Leden

    • In het menu wat opent, kunt u de lijst met leden die nu toegang hebben zien en staat de optie om toe te voegen.

    • Type de naam van degene die toegevoegd moet worden en klik op de naam.
    • Kies daarna welke rechten deze persoon moet krijgen: lid of eigenaar.

    • Type eventueel de volgende naam om meerdere personen toe te voegen.
    • Klik op Opslaan.

    Gebruikers aanpassen en/of verwijderen

    Voor het aanpassen van gebruikers, volg dan de eerste paar stappen hierboven tot de lijst met personen zichtbaar is.

    • Klik op het de rol onder de naam (lid of eigenaar), en er opent een klein menu:

    • Pas de rechten aan of verwijder de persoon uit te lijst