Portal

Over het startportaal voor de Hervormde Gemeente Putten

Het startportaal https://portal.hervormdputten.nl kan alleen geopend worden door met het persoonlijk account in te loggen.
Zoals beschreven bij persoonlijk account biedt het persoonlijk account toegang tot verschillende onderdelen.
Die onderdelen zijn ook te bereiken via het portaal. Hieronder een beschrijving van de verschillende onderdelen.

Inloggen

Open het startportaal door te gaan naar https://portal.hervormdputten.nl.
Als dit de eerste keer is dat u inlogt, volgt er een login scherm zoals deze:

  1. Type hier uw persoonlijk account die u ontvangen heeft. voornaam.achternaam@hervormdputten.nl
  2. Klik op Volgende

In het volgende scherm wordt u gevraagd om het wachtwoord op te geven. Voor degene die ook een OwnCloud account hebben, dit is NIET hetzelfde wachtwoord. U heeft een nieuw persoonlijk wachtwoord ontvangen.

Na het wachtwoord, zal gevraagd worden om het wachtwoord te wijzigen. Het initiƫle wachtwoord is een tijdelijk wachtwoord, u kunt nu een eigen wachtwoord opgeven. Sla uw wachtwoord veilig op, bij voorkeur in een wachtwoordmanager.

Als deze stap klaar is, dan volgt er nog de registratie van een telefoonnummer. Dit is voor de veiligheid, om eventueel later op een veilige manier het wachtwoord te kunnen resetten.

Als het login proces voltooid is, dan komt u op het startportaal.

Problemen bij het inloggen?

Wachtwoord vergeten?

Een wachtwoord kwijt zijn kan gebeuren. Het is mogelijk om zelf het wachtwoord weer te resetten.
Kies dan voor login en dan op het scherm voor het wachtwoord is er een optie ‘Wachtwoord vergeten’

Op het volgende scherm moet een verificatie stap doorlopen om aan te tonen dat u geen robot bent, dit is om geautomatiseerde aanvallen te voorkomen.
Daarna kan u een reset verificatie toegestuurd krijgen per sms of via email, afhankelijk wat u eerder heeft opgegeven.
Daarna volgt het proces om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Mocht dit niet lukken, dan kan u ook contact opnemen met de beheerder.

Foutmelding bij het inloggen?

In sommige gevallen krijgt u bij het inloggen geen vraag voor een gebruikersnaam, maar een foutmelding. Dit kan komen als u al voor bijvoorbeeld werk gebruik maakt van een Microsoft account en daarmee ook al bent ingelogd.
Om dit te voorkomen, kunt een andere browser gebruiken of een ‘incognito’ of ‘InPrivate’ scherm openen. Daarmee heeft u dan geen open sessie met Microsoft en kan het normale login proces gevolgd worden.

Email

  1. Open de persoonlijke mailbox in Outlook online
  2. Zoek naar een gedeeld postvak
  3. Open een gedeeld postvak. Als u geen rechten heeft, dan zal het openen door Outlook worden geblokkeerd.
  4. Extra help pagina’s over email zijn beschikbaar.

Documenten

Documenten worden opgeslagen in verschillende Sharepoint sites. Iedere site heeft een document library.
De andere onderdelen van een Sharepoint site gebruiken we niet.

  1. Open de documenten die horen deze site/groep.
  2. Extra help pagina’s over documenten zijn beschikbaar.

Meer informatie over het gebruik van documenten is ook hier te vinden.

Agenda

Binnen onze gemeente hebben we een aantal gedeelde agenda’s voor bijvoorbeeld het reserveren van de kerkgebouwen.
Meer informatie over agenda’s is hier te vinden.

  1. Open de Outlook agenda voor de persoonlijke agenda en ook de gedeelde agenda’s als daar toegang toe gegeven is.
  2. Extra help pagina’s over agenda zijn beschikbaar.

Meer vragen

  1. Op verschillende pagina’s is meer informatie beschikbaar.
  2. Een email sturen naar ithelp@hervormdputten.nl om de vraag te stellen kan ook.
  3. De vraag meteen sturen vanaf het portaal kan ook.

Source code

De code van het portaal is opgeslagen op Github in de repository https://github.com/HervormdPutten/portal. Interesse om de code te bekijken en/of bij te dragen. Ook daarover kunt u een email sturen naar ithelp@hervormdputten.nl


Laatst gewijzigd October 18, 2024: Update admin documentation (b7d2685)